کلوب نورانی

ساخت وبلاگ

تصویر: http://nmedia.afs-cdn.ir/v1/image/3RtNJujx9nFSV_zutfUjl5UfBeGEFIZc9DQnSjC3KKvwdVlPzHCsrw/s/w535/ فیلم / نبرد وحشتناک مار اناکوندا با... کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 126 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 10:16

علی رستگار مدیرعامل معزول بانک ملت با دستور مراجع قضایی و توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده است.
بنابراین گزارش پس از مدتها کار شناسایی و اطلاعاتی یک شبکه فساد بانکی در کشور کشف شده که رستگار مدیرعامل معزول بانک ملت یکی از اعضای این باند است.

منبع: خبرگزاری فارس

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 153 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 10:16

کاربر فعال بخش اسلام

 
حبیب الله* آواتار ها
 

تاریخ عضویت: Oct 2009

محل سکونت: اصفهان

نوشته ها: 4,406
Thanks: 6,682
Thanked 6,528 Times in 2,711 Posts

پیش فرضیکی از رشته های تقوا

آدم با تقوا کیست ؟ آدم با تقوا كسی است كه به پدر و مادرش احترام بگذارد ، قرآن می‌فرمايد « وَ كاَنَ تَقِيًّا » تقی يعنی تقوا « وَ كاَنَ تَقِيًّا،وَ بَرَّا بِوَالِدَيْه » « وَ بَرَّا بِوَالِدَيْهِ وَ لَمْ يَكُن جَبَّارًا عَصِيًّا » ( مريم ۱۳ و ۱۴ ) اگر كسی به پدر و مادرش احترام نگذارد ، « جَبَّارًا عَصِيًّا » معصيت كار است ، اگر كسی به پدر و مادرش احترام بگذارد ، « وَ بَرَّا بِوَالِدَيْه‏ وَ كاَنَ تَقِيًّا » شما تقوا داری يا نه ؟ اگر احترام كردی تقوا داری ، پدر و مادر هم شرطش اين نيست كه ايمان داشته باشد ، شرطش ايمان نيست ، هيچ شرطی ندارد ، پير باشد يا جوان ، البته یک آيه داريم وقتی پير هستند ، نياز به محبت بيشتری دارند « إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِنْدَکَ الْكِبَرَ أَحَدُهُما أَوْ كِلاهُما فَلا تَقُلْ لَهُما أُف ‏» ( اسراء / ۲۳ ) اگر پدر و مادر هر دو با هم پير شدند ، يا يکی پير بود و يکی جوان ، اين اسم پيری را در قرآن برده است ، حالا که پیر و ناتوان شدند ، آنها را نبرید خانه سالمندان ، قرآن می فرماید خانه سالمندان نبر ، پیش خودت باشند ، بعضی خانم ها اجازه نمی ‌دهند ، پدر پير ، مادر پير را در خانه ببرند ، البته در این مورد وظیفه ای هم ندارند ، می توان یک خانه نزدیک محل سکونت‌ خود تهیه کرد ، یک جائی كه دسترسی داشته باشيد ، یا اگر پدر و مادر خانه دارند شما بروید نزدیک آنها ، از كجای اين آيه می فهمیم كه پدر و مادرت را خانه سالمندان نفرست ، پیش خودت نگه دار ، می فرماید « إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِنْدَک َ» يعنی پیش خودت « يَبْلُغَنَّ عِنْدَکَ الْكِبَرَ » يعنی پدر و مادر نزد تو پير شوند ........


امضای حبیب الله*
السلام علیک یا شیب الخضیب

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 126 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 10:16

با گذشت بیش از 30 سال، انقلاب اسلامی شهدای زیادی را تقدیم کشور کرده است. شهدایی که همگان بر این باورند امنیت امروز را مدیون خون آنان هستیم.
به گزارش فرهنگ نیوز، شاید با دیدن عکسی از شهدا روی بیلبورد اتوبان یا خواندن خاطره‌ای شنیدنی از یک شهید در سایت و شبکه‌های اجتماعی یا دیدن نام یک شهید در ابتدای یک کوچه این فکر به ذهنمان خطور کرده باشد که ما هرچه داریم از شهداست. شهدا رفتند تا ما زندگی کنیم. شهدا جانشان را در معرض خطر قرار دادند که ما به خطر نیافتیم. همین شهدا بودند که 8 سال تمام در مقابل صدام و همه اعوان و انصار داخلی و خارجی‌اش ایستادگی کردند تا یک وجب از خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران به دست بیگانه نیافتد. مگر همین شهدا نبودند که کشور را از زیر دستان زورگوی استبداد بیرون کشیدند و انقلاب مردمی سال57 به ثمره خونشان به پیروزی رسید؟

از همان سال‌های جنگ تا به امروز همه بر یک نکته اذعان دارند که ما هرچه داریم به برکت خون‌های ریخته شده پای انقلاب، نظام و کشور است. تحقق شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که در روزهای شروع حرکت انقلاب مردمی ایران بر زبان مرد و زن این سرزمین جاری بود به برکت قطره‌ قطره خون هزاران شهید به دست آمد. چه بسیار از خانواده‌هایی که با از دست دادن فرزندشان داغدار شدند و در فراق عزیزان خود سال‌ها به سوگ نشستند.

قرن امروز را قرن ارتباطات می‌دانند. جهان به واسطه ارتباطات گسترده به دهکده‌ای کوچک شبیه شده است. کشورها تنها محدود به مرزهای جغرافیایی نیستند. بسیاری از جنگ‌های شکل گرفته در دنیای امروز نه به واسطه حمله به مرزهای یک کشور بلکه به دلیل به خطر افتادن منافع ملت‌ها در کشوری دیگر آغاز می‌شود. نمونه آن جنگ‌هایی است که آمریکا و انگلیس و متحدان غربی‌شان سال‌ها در عراق و افغانستان به راه انداختند و ثمره‌ای جز کشته شدن هزاران انسان بی گناه نداشت. به طور قطع اگر منافع یک کشور در تسلط بر ملتی دیگر آن هم با فاصله‌ای هزاران کیلومتری از مرزهای خود نبود هیچ‌گاه متحمل هزینه‌های گزاف جنگ و البته کشته شدن نیروهای خود و فشار افکار عمومی داخلی نمی‌شد.

سال‌ها درگیری و جنگ در کشورهای غرب آسیا نتیجه خودخواهی و منفعت‌طلبی کشورهایی است که با شعار حقوق بشر و با فرستادن نیروهای نظامی به این کشورها دست به جنگ و آشوب زده‌اند تا منافعی را عاید کشورهای خود کنند. همان‌طور که قرن‌های گذشته جنگ‌ها براساس قدرت‌طلبی و گسترش وسعت سرزمینی بسیاری از مردم را به کام مرگ کشانده بود.

هنوز هم حفظ منافع و حکمرانی و قدرت‌طلبی برخی کشورها که خود را همچنان حاکمان زمین می‌بینند ملت‌هایی را به کام مرگ کشانده است. سوریه، یمن، عراق و پاکستان همچنان در آتش تفرقه‌افکنی و دشمنی حاکمان غربی و با همدستی همپیمانانشان در غرب آسیا می‌سوزند. دست‌های آشکار آمریکا و کشورهای غرب در ایجاد تروریسم در منطقه و حمایت از گروهک‌های تروریستی برای ادامه جنگ و آشوب از نگاه واقع‌بینانه کسی پوشیده نیست.

در این اوضاع جوانانی آماده دفاع از ارزش‌ها و باورهای دینی و اعتقادی شدند و به این کشورها سفر کردند. رزمندگانی که با نام مدافعان حرم از ملیت‌های مختلف وارد میدان نبرد در سوریه و عراق شدند؛ در حالی که از اهل افغانستان و پاکستان و لبنان و ایران و عراق و... بودند. در کنار بحث دفاع از حرم‌های شریفه در این کشورها و دفاع از باورها و ارزش‌هایی که دشمن در تلاش برای نابودی آن‌ها است، حفظ منافع ملی امروز از مرزهای جغرافیایی کشورها فراتر رفته است. امروز رزمنده‌ها خارج از مرزهای کشورشان در حال دفاع از خاک خود هستند.

دشمنان بارها اعلام کرده‌اند که هدف نابودی جمهوری اسلامی ایران را در سر دارند. 30 سال دشمنی با انقلاب اسلامی، اقدامات تروریستی و حمایت از گروهک‌های معاند نظام خود گواه بر این مدعاست که دشمن هر لحظه آماده ضربه زدن به ایران است. امروز واقع‌بینانه می‌توان گفت که مدافعان حرم، مدافعان مرزها و امنیت کشور هستند که در کشوری دیگر از کیان وطن پاسداری می‌کنند. همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود و در تجلیل از مقام شهدای مدافع فرمودند: "اینها رفتند با دشمنی مبارزه کردند که اگر اینها مبارزه نمی‌کردند این دشمن می‌آمد داخل کشور... اگر جلویش گرفته نمی‌شد ما باید اینجا در کرمانشاه و همدان و بقیه استانها با اینها می‌جنگیدیم و جلوی اینها را می‌گرفتیم. در واقع این شهدای عزیز ما جان خودشان را در راه دفاع از کشور، ملت، دین و انقلاب اسلامی فدا کردند".

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 128 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 3:24

Postتغذیه در کنترل درد عصبی دیابت

یکی از مشکلات رایج بیماران دیابتی بویژه آنان که سالها از این بیماری رنج می برند و در کنترل قند خون خود ناموفق عمل می نمایند، اختلالات عصبی محیطی است که اصطلاحا نوروپاتی دیابتی نامیده می شود. نوروپاتی محیطی اختلال عملی یا تغییر پاتولوژیک درسیستم عصبی محیطی است که گاهی اوقات به ضایعات غیر التهابی محدود می شود. مطالعات انجام شده نشان داده اند که غذا خوردن صحیح در محافظت از اعصاب شما در مقابل نوروپاتی دیابتی کمک کننده است . اگر شما دچار دیابت هستید ، در طی سالها مشق خود را می دانید . اینکه چه می خورید ،چه زمانی می خورید ، و چه مقدار می خورید ، می تواند باعث سر به آسمان زدن قند خون شما و یا پایین افتادن شدید آن شود .
خیلی از افراد وقتی توصیه به داشتن رژیم غذایی صحیح می شوند نیاز به یک انگیزه کوچک برای شروع رژیم غذایی سالم دارند. واقعیت آنست که برای شروع یک تغییر رفتاری چه کسی نیاز به انگیزه ندارد؟- در نظر بگیرید که : با دیابت ، شما در معرض بالای خطر درد های عصبی و آسیب های عصب به نام نوروپاتی دیابتی هستید . چیزی که با یک سوزش و یا بی حسی در پاهای شما شروع می شود و می تواند تبدیل به مشکلات بزرگتردر راه رفتن ، کار کردن ، و اداره یک زندگی فعال شود .همچنین نوروپاتی دیابتی می تواند با اختلال در هضم و گوارش، ویا اختلالات فعالیت جنسی شما نمایش داده شود. علاوه بر این نوروپاتی دیابتی می تواند درک حسهای نرمال بدن را دشوار کند، مانند علائم پایین افتادن قند خون یا یک حمله قلبی که به همین دلیل حملات فلبی در بیماران دیابتی می تواند بدون درد آغاز گردد.
خوشبختانه ، تحقیقات انجام شده توسط متخصصین دیابت و تغذیه حاکی از آنست که تغذیه سالم در کنترل این اختلالات اعم از پیشگیری و نیز کنترل علائم پس از ظهور نوروپاتی موثر خواهد بود. مطالعات پژوهشی اخیر نشان داده است که در واقع یک رژیم تعدیل یافته در جهت کمک به درمان اختلالات عصبی دیابت تفاوتی با رژیم استاندارد توصیه شده توسط متخصصین دیابت و بویژه انجمن دیابت آمریکا ندارد . نکته اصلی در این موضوع در واقع تاکید بر کنترل قند خون است. مطمئناً اگر تغییر رژیم غذایی این امر را آسان کند، موفقیتی غیر قابل انکار خواهد بود.
راهنماهای بالینی توصیه شده کنترل دیابت تاکید می نمایند که کنترل خوب قند می تواند از سلامت اعصاب شما محافظت کرده و حتی کمک به پیشگیری از نوروپاتی دیابتی کند. انتخاب پزشک خوب برای کنترل دیابت یک ضرورت انکار ناپذیر است ولی باید بدانید که شما فقط هر چند وقت یک بار پزشک خود را می بینید ولی چندین بار طی روز غذا میل می کنید . مهم نیست شما تحت چه درمانی هستید ،با هر لقمه غذایی که میل می نمایید رژِیم دیابتی شما اثر پیوسته – و بسیار مهمی – در سلامت و تندرستی شما دارد .
نکات تغذیه ای ذیل را جدی بگیرید:
۱. یک رژیم غذایی تعدیل یافته داشته باشید .
چرا؟ شاید شما بارها در مقالات و یا برنامه های تلویزیونی از هرم غذایی سالم شنیده اید. یک رژیم غذایی تعدیل یافته شامل طیف گوناگونی از غذاهاست : کربوهیدرات ها (نشاسته ها)، میوه ها ، سبزیجات ، شیر و لبنیات ، گوشت ، ماکیان، ماهی ، و چربی های سالم . دریافت یک رژیم غذایی تعدیل یافته کمک به حفظ قند در سطوح مطلوب می کند ، وزن شما را کنترل کرده و ریسک عوارضی مانند نوروپاتی ، بیماری قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد .
هدف: از هر نوع ناپرهیزی غذایی که هم اکنون دارید دوری کنید . غذاهای جدید را امتحان کنید و همه گروهای اصلی غذایی را وارد رژیم دیابتی خود کنید .
چگونه؟ شکل رژیم غذایی شما به میزان فعال بودن شما و اینکه زن هستید یا مرد و نیز به اینکه قصد کاهش وزن دارید یا خیر ، بستگی دارد . نکات کلیدی ذیل شما را در داشتن هرم غذایی سالم راهنمایی می نماید ولیکن با پزشک خود جهت تنظیم رژیم غذایی خاص خود شما مشورت کنید :
از میان گروه های اصلی غذایی ، گونه های متنوع مغذی مواد غذایی و نوشیدنی ها را انتخاب کنید .
جهت کنترل وزن بدن ، بین کالری دریافتی از غذاها و نوشیدنی ها ،با فعالیت بدنی تعادل برقرار کنید.
غالباً سبزیجات و میوه های پرفیبر و غلات کامل را انتخاب کنید .
روزانه ۲ فنجان میوه و ۲.۵ فنجان سبزیجات بخورید (برای کسی با دریافت رژیم ۲۰۰۰ کالری)
حداقل نیمی از غلات دریافتی شما غلات کامل باشد بدین معنا که از نان و برنج سبوس دار استفاده نمایید.
از طریق انتخاب گوشت ها و ماکیان بی چربی و محصولات لبنی کم چرب و بی چربی ، دریافت چربی های اشباع و اسیدهای چرب ترانس را کاهش دهید .
چربی های غیراشباع تک زنجیره ای و چربی های غیر اشباع چند زنجیره ای را با چربی های اشباع و چربی های ترانس جایگزین کنید .
غذاها و نوشیدنی هایی با مقدار کم شکر افزوده شده یا مقدار کم شیرین کننده های کالری دار انتخاب و یا تهیه کنید .
کمتر از ۲۳۰۰ میلی گرم در روز سدیم دریافت کنید .
الکل را کاملا از برنامه غذایی خود حذف نمایید.
حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی منظم روزانه برای بزرگسالان و ۶۰ دقیقه برای کودکان وجود داشته باشد .
۲. وعده های غذایی خود را در بین روز توزیع کنید .
چرا؟ حذف وعده های غذایی و پرخوری می تواند به ترتیب قند خون شما را به شدت پایین انداخته وپس از آن به شدت بالا ببرد. از آنجائیکه درد و آسیب عصبی دیابت می تواند اشتها را کاهش دهد و هضم غذا را با مشکل رو به رو کند ، لذا دریافت وعده های متعدد کوچک برای شما بهتر خواهد بود . به علاوه ، برخی درمان های دیابت نیز زمانیکه با وعده های غذایی منظم برنامه ریزی شده هماهنگ می شوند ، به بهترین حالت عمل می کنند .
هدف: یک برنامه عملی برای وعده ها و میان وعده های خود داشته باشید طوریکه با زندگی واقعی شما هماهنگ باشد- نه با زندگی که شما آرزوی داشتنش را دارید – در رابطه با برنامه ریزی رژیم دیابت خود در محل کار ، زمان رانندگی ، زمان غذا دادن به بچه ها و دیگر مسولیتهای زندگی خود، واقع بین باشید. بدین معنا که مشغله های خود را دلیلی برای بی نظمی غذایی ندانید.
چگونه؟ هدف را دریافت روزانه ۳ وعده غذایی و ۳ میان وعده سالم، جهت تعدیل قند خون خود، قرار دهید :
§ صبحانه
§ یک میان وعده صبح
§ ناهار
§ یک میان وعده عصر
§ شام
§ یک میان وعده شب
۳. از کربوهیدرات های پیچیده استفاده کنید .
چرا ؟ کربوهیدرات های پیچیده بسیار آرام تر هضم می شوند و برخلاف شکر ، قند خون شما را ناگهان بالا نمی برند. همچنین آنها سریع تر شما را سیر می کنند، بنابراین کمتر تمایل به پرخوری خواهید داشت و نیز ویتامین ها و مواد معدنی و فیبر بیشتری به بدن شما می رسانند.
هدف : اکثریت مواد غذایی که شما می خورید باید کربوهیدرات سالم باشد شامل دانه های کامل ، میوه ها ، سبزیجات ، و شیر کم چرب . غلات و نان های دانه کامل ، برنج قهوه ای ، لوبیا ها ، عدس، سیب زمینی ها ، و نان جو نیز انتخاب های خوبی هستند .
چگونه
در هنگام خرید از سوپرمارکتها، از قسمتی از فروشگاه خرید کنید که می توان تازه ترین مواد غذایی را پیدا کرد . از وسوسه راهروهایی که کنسروها و جعبه های مواد منجمد را قفسه بندی کرده ، اجتناب کنید .
از غذاهایی با کمترین میزان فرآوری استفاده کنید . سعی کنید میزان استفاده از غذاهای آماده و غذا های نیمه آماده (مانند “انواع فست فود ها و نیز مواد غذایی افزودنی”) را کاهش دهید .
به جای نان ها و برنج های سفید ، انواع جدید سبزیجات نشاسته ای مانند هویج گریل شده، نخود فرنگی، فلفل دلمه ای و یا عدس پخته راامتحان کنید.
۴. حجم وعده های غذایی بزرگ را کنترل نمایید.
اکثر افراد زمانیکه به سایز صحیح سروینگ ها پی می برند ، متعجب می گردند . یک سروینگ از کربوهیدرات ها ؟ تنها ۱ برش نان دانه کامل یا نصف فنجان جو دوسر پخته . یک سروینگ از غلات خشک ؟ فقط ۴/۳ از یک فنجان – که کوچکتر از فنجان قهوه شما ست . گوشت ، ماهی و یا ماکیان ؟ تنها کمتر از ۱۰۰ گرم ، یک سروینگ است که تقریباً به اندازه سایز یک نوار کاست است – البته شکل پخته آنها.
هدف: در جهت پی بردن به سایز واقعی غذایی که استفاده می کنید، اطلاعات تغذیه ای خود را افزایش دهید. حساب کنید : اگر روزی به دلیل خاصی غذای خود را مضاعف کردید ، در روز بعد آن را از برنامه رژیم غذایی خود تفریق کنید .
چگونه ؟
سایز غذای اصلی را زمانیکه بیرون غذا می خورید، نصف کنید . یا به جای غذای اصلی یک سالاد کوچک و یا یک پیش غذا میل کنید .
یک کتاب جیبی رژیم غذایی دیابت همراه خود داشته باشید تا به سایز غذاهای تازه ای مانند میوه ها و سبزیجات پی ببرید .
یک مجموعه جدید از فنجان ها و قاشق های اندازه گیری خریداری کنید و آنها را روی پیشخوان نگه داری کنید تا انگیزه بیشتری در جهت اندازه گیری سروینگ ها داشته باشید .
۵ . از مصرف الکل اجتناب کنید .
طبق نظر انجمن متخصصین دیابت آمریکا ، الکل برای اعصاب سم است . کبد شما دو وظیفه اصلی دارد : سم هایی مانند الکل را از بدن شما پاک کند و کربوهیدارت را به قند خون مورد استفاده بدن تبدیل کند. ولی مصرف الکل، کبد شما را از مسیر اصلی خود منحرف می کند ؛ کبد تا زمانیکه الکل را از جریان خون شما پاک نکند ، شروع به تراز کردن قند خون نخواهد کرد . بنابراین نتیجه می تواند نوسانات قند خون باشد. بر این اساس، اگر شما نوروپاتی دیابتی داشته باشید ، نوشیدن الکل می تواند درد و سوزش و سایر علائم را تشدید کند .
هدف : انجمن دیابت آمریکا به افراد با نوروپاتی پیشرفته دیابتی توصیه می کند که به هیچ وجه الکل استفاده نکنند ، چراکه این امکان وجود دارد که آسیب عصبی با مصرف حتی خفیف الکل ایجاد گردد.
چگونه؟
انواع آبهای معدنی با برش های تازه ای از لیمو، لیموترش ، لیمو و پرتقال به عنوان طعم دهنده را امتحان کنید.
یک نوشیدنی خالص تهیه کنید . مخلوطی از آب گوجه فرنگی همراه با مقادیری از سس تند فلفل ، آب لیمو ، سبزیجات خشک و ساقه ها ی کرفس تازه تهیه کرده و نوشیدنی مذکور را نگهداری کنید .
۶ . چربی کمتری دریافت کنید .
چرا؟ مطالعات انجام شده نشان می دهند که نزدیک به ۹ نفر از هر ۱۰ نفر مبتلا به دیابت نوع ۲ ، اضافه وزن دارند. کاهش وزن می تواند قند خون را کاهش دهد ، انرژی بیشتری به شما می دهد ، بار اضافی روی پاها را سبک می کند پاهایی که ً به دلیل درد عصب زخم شده اند و نیز ریسک بیماری قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد . شما برای مشاهده آثار مطلوب کاهش وزن در اختلالات عصبی دیابت تنها با ۱۰ در صد کاهش وزن موفقیتهای قابل توجهی بدست می آورید.
هدف: سعی کنید دریافت چربی را در حد ۳-۵ سروینگ در روز حفظ کنید ( یا در حدی که پزشکتان به شما توصیه کرده است .)به یاد داشته باشید که ۱ سروینگ از چربی تنها معادل با ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون و یا مارگارین است .
چگونه؟
این روزها در هر جایی مواد غذایی کم چرب یافت می شوند . ولی به این نکته توجه داشته باشید برچسب های مواد غذایی را به دقت بخوانید . همیشه ادعای غذایی رژیمی معنای کم چرب را نمی دهد. دریابید که چند گرم چربی در هر سروینگ غذایی که استفاده می کنید وجود دارد .
هر چقدر هم که شما عجله داشته باشید ، باید از مصرف فست فود در مسیر اجتناب کنید . تنها یک وعده فست فود می تواند معادل با میزان مجاز چربی شما برای یک هفته باشد .
خود را با غذاهایی مانند سوپ های کم چرب ، سالادهایی با چاشنی های کم چرب ، و سبزیجات خام سیر کنید. غذاهایی که ذائقه شما را با طعم ها و بافتهای مختلف خود ارضا می کنند .
۷. ذائقه شیرینی دوست خود را اصلاح نمایید.
چرا؟ واقعیت آنست که بیماران دیابتی بیش از حد معمول از مواد قندی استفاده می نمایند در حالی که بدن آنها در سوخت و ساز میزان طبیعی قند دریافتی نیز دچار اشکال است. با محدود نمودن قند خوراکی هم می توانید از غذا خوردن لذت ببرید، فقط به مدتی زمان برای عادت کردن نیاز دارید.
هدف:سعی کنید دریافت قند و شکر را به کمتر از ۱۰ گرم در روز محدود نمایید. هر چقدر بیشتر از قندهای ساده استفاده نمایید، بیشتر به آن وابسته می شوید.
چگونه؟
میزان قند دریافتی در هنگام چای صبحانه را نصف نمایید. در طی روز اگر زیاد چای می خورید بدون قند و یا نهایتا ۳-۴ عدد توت را جایگزین نمایید.
شما محصولات رژیمی را می بینید که ادعای بدون قند دارند برچسب روی آن را بدقت بخوانید فقط قند معمولی برای دیابتی ها مضر نیست قندهای میوه که حاوی فروکتوز می باشند نیز اثرات مضری بر روی کنترل قند خون شما دارند.
قند طبیعی که در عسل و خرما وجود دارد معنای مجاز بودن در افراد دیابتی را نمی دهد. میزان مجاز استفاده از این محصولات را از پزشکتان بپرسید.
قندهای رژیمی نیز باید به طور کلی محدود گردد چرا که کمکی در تغییر ذائقه شیرینی دوست شما ندارند.
در پایان به یاد داشته باشید که با آرامش و لذت غذا بخورید . از این طریق شما کمتر تمایل به پرخوری ناشی از استرس خواهید داشت و طعم و مزه غذاها را حس خواهید کرد . عصب های شما نیز از این رویه خوشحال خواهند شد .
رژیم درمانی نوین


امضای samsung فدای سید علی

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 134 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 3:24

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

«وَ لا تَقْفُ ما لَیْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ كُلُّ أُولئِكَ كانَ عَنْهُ مَسْؤُلاً» اسراء/36 «لا تَقْفُ» (قفا) پشت سر ، قرآن می‌فرمایدپیگیری نکن چیزی را که نمی‌دانی یعنی پی آنرا نگیر دنبال نکن چیزی را که نمی‌دانی «إِنَّ السَّمْعَ» گوش «وَ الْبَصَرَ» چشم «وَ الْفُؤادَ» دل و گوش و چشم و دل همه روز قیامت مورد سؤالند ، بیخود هرچه دیدی نگو هر چه شنیدی نقل نکن پی آنرا نگیر خیلی از حرفها دروغ است ، شایعه ..... شایعات صد من یک غاز ....... شایعات بی اساس ....... حالاچطور شایعه بوجود می‌آید؟ اول از همهسادگی مردم ، مردم اگر ساده باشند زود شایعه را قبول می‌کنند ، دوم توقع زیاد از افراد ، مثلاً توقع دارند فلانی زاهد باشد تا دیدند صاحب چیزی است ، مثلاً باغی دارد ، می‌گویند از کجا آورده ؟ شما حق نداری بپرسی چرا دارد ، حق نداری بپرسی از کجا آورده ، ممکن است دارد ارث پدر باشد ، ممکن است کار کرده ، داشتن گناه نیست ، هر کسی که مال و منالی دارد به این معنی نیست که آن را از راه حرام بدست آورده ، سوم علاقه به حرف بیهوده ، بعضی از مردم دنبال حرفهای پوچ و بیهوده هستند تا آنرا شاخ و برگ داده و بازار شایعه را داغ کنند ، چهارم نادانی مردم نسبت به گناه شایعه ، ما باید اینو بدونیم که چشم و گوش امانتی هستند از طرف خداوند ، اینطور نیست که چون گوش داری هر چیزی خواستی بشنوی ، هرچیزی را نگاه کنی ، چشم و گوش روز قیامت مورد سؤالند ، هر چیزی را دنبال نکن ، خیلی از حرف‌ها اساس و ریشه ندارد ، قرآن راجع به خطر شایعه می‌فرماید «وَیْلٌ لِكُلِّ أَفَّاكٍ أَثیمٍ» (جاثیه/7) وای بحال کسی که چیز خلاف حقیقت را می‌بافد و پخش می‌کند ، یکی از شایعات معروف در تاریخ که تا همین الآن هم ادامه دارد و چند صد میلیون نفر آن را باور کرده اند شایعه قتل حضرت مسیح علیه السلام است ،شایع کردند که ما حضرت مسیح را کشتیم و به صلیب کشیدیم ، قرآن می‌فرماید دروغ است کسی را شکل حضرت عیسی علیه السلام گرفتند و اعدام کردند و خیال کردند حضرت عیسی است قرآن می‌فرماید «وَ ما قَتَلُوهُ وَ ما صَلَبُوهُ وَ لكِنْ شُبِّهَ لَهُمْ» (نساء/157) نه او را کشتند و نه به صلیب کشیدند ، «وَ لكِنْ شُبِّهَ لَهُمْ» بلکه این امر بر آنها مشتبه شد ، یعنی چیزی که صدها میلیون نفر مسیحی به آن معتقدند همه اش دروغ است ، این صلیب و تثلیث مسیحی ها کفر است ، خداوند در قرآن می فرماید تا گناه نکنی کاری بهت ندارم ، اما یکسری گناهان را می‌گوید گناه هم نکنی تنبیه می شوی ، چون دوست داری گناه بکنی ، علاقه به گناه ، گناه نیست ، جز علاقه به شایعه ، اگر کسی علاقه به شایعه داشته باشد ، همین علاقه باعث می شود خداوند او را تنبیه کند ، حتی اگر حرفی هم نزند ، قرآن می‌فرماید «إِنَّ الَّذینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشیعَ الْفاحِشَةُ فِی الَّذینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلیمٌ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ» (نور/19) یعنی کسانی که دوست دارند یک فحشایی پخش بشود شاید هم کاری نکرده ، فقط «یُحِبُّونَ» دوست دارد ، اگر دوست داشته باشد آبروی کسی ریخته بشود «لَهُمْ عَذابٌ أَلیمٌ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ» عذاب دنیا و آخرت فقط بخاطر اینکه دوست دارد ، ما نباید دوست داشته باشیم آبروی کسی بریزد و لذا در مسائل دزدی و قتل می‌گویند دو تا شاهد ، اما در زنا می‌گویند چهار تا شاهد برای اینکه خدا می‌خواهد آبروی کسی نریزد اسلام نمی‌خواهد آبروی کسی بریزد ، قرآن می‌فرماید روز قیامت یک عده لات و لوتها به بهشت می‌روند ، حزب اللهی‌ها می‌گویند اینها آدمهای پستی هستند ، «وَ قالُوا ما لَنا لا نَرى‏ رِجالاً كُنَّا نَعُدُّهُمْ مِنَ الْأَشْرارِ» (ص/62) ما اینها را جزو اشرار می‌دانستیم چطور الان. . . اما حزب اللهی ها غافلند از آزمون الهی ، بعضی از مذهبی ها و آدمهای خوب در مقاطعی از زندگی دنیوی در امتحان الهی رفوزه می شوند ، اما بعضی از به ظاهر اشرار و اراذل در بحبوحه ای روسفید می شوند ، نمونه اش شهید طیب حاج رضائی در واقعه کودتای 28 مرداد ، کسی که لات بود و به مقام شهادت نائل آمد ، حدیث داریم از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام که می فرمایند هر کس خودش را از دیگران بهتر بداند مستکبر است ، ممکن است بگویند آقا بالاخره نماز خوان خودش را بهتر از غیرنماز خوان می‌داند ، آدم تمیز خودش را بهتر از آدم کثیف می‌داند ، باسواد خودش را بهتر از بی سواد می‌داند ، فرمود بله الان بهتر است ، اما از آینده کسی خبر ندارد ، جادوگرانی در همه عمر دنبال سحر و جادو بودند ، دنبال کفر و باطل بودند ، تا در یکروز که صبح کافر بودند ، اما بعدازظهر مؤمن شدند و به مقام شهید نائل شدند و از اهل بهشت شدند ، منظور جادوگرانی هستند که به فرمان فرعون به مقابله با حضرت موسی علیه السلام برخاستند ، اما تا معجزه حضرت موسی علیه السلام را دیدند که عصا اژدها شد یکمرتبه ایمان آوردند ، به طوری که فرعون به آنها گفت تکه تکه‌تان می‌کنم ، گفتند «فَاقْضِ ما أَنْتَ قاضٍ إِنَّما تَقْضی‏ هذِهِ الْحَیاةَ الدُّنْیا» (طه/72) هر کاری می خواهی بکن ، زور تو در همین دنیا بیشتر نیست ، فرعون را مسخره کردند .................. آدم نباید هیچوقت به خودش مطمئن شود ، بسیاری از ما آدمهای خوبی هستیم مثل آدم کر و لالی که غیبت نکرده چون زبان غیبت کردن ندارد ، کسی که به مسجد نیاید معنایش این نیست که تارک الصلواة است ............ شخصی در طول سال روضه می گیرد و بر شهدای کربلا گریه می‌کند ، بعضی از این خانمها روضه هفتگی‌شان تعطیل نمی‌شود اما با کوچکترین حرکتی غیبت می کند ، تهمت می زند ..... بی خودی مذهبی و غیر مذهبی نگوئید تا علم ندارید حرف نزنید ، هرچه شنیدید تحقیق کنید قرآن می‌فرماید «إِنْ جاءَكُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا» (حجرات/6) اگر فاسقی برایتان خبری آورد فوری نپذیرید ، اول تحقیق کنید ....

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 143 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 4:23

استاد شجاعی
این یک قاعده کلی است که «شباهت» همراهی می آورد. یعنی هرچقدر که بیشتر خود را شبیه کسی کنیم، همراهی او را بیشتر به دست می آوریم. پس هر چقدر روحمان را با خداوند و اهل بیت(علیهم السلام) شبیه تر کنیم، آنان را با خود بیشتر همراه خواهیم کرد.

همه ما حامل نفخه ای از روح خداوند هستیم و خداوند می فرماید: «و نفخت فیه من روحی؛ از روح خودم در انسان دمیدم». پس هدف ما از زیستن در دنیا، به کمال رسانیدن این نفخه الهی است و کمال آن، در بیشتر شبیه شدن به الله است. یعنی تا می توانیم باید این نفخه خدایی را تقویت کنیم. هر چه روح ما بهتر و پاک تر تغذیه شود، شباهت روح ما به اصل و حقیقتش که الله است، بیشتر شده و در واقع، حس بی نهایت طلبی ما بیشتر ارضا می شود، و تکامل انسان فقط دراین مسیر، ارزش دارد.
درست مانند جنینی که در رحم مادر، بعد از انقعاد نطفه ، مسیری را طی کرده و شباهت بیشتری به یک انسان کامل پیدا کرده و سپس به دنیا متولد می گردد.
تغذیه «جنین روح ما» نیز در حرکت عظیم تکاملی خود نیاز به غذاهای الهی دارد. قرآن کریم برای این تغذیه، پیامبر و اهل بیتش را به عنوان "الگوهایی" برای رشد ما معرفی کرده و فرموده: «و لکم فی رسول الله اسوه حسنه؛ خداوند وجود رسول اکرم را برای شما اسوه و الگو قرار داده است». پس طبق این آیه، هرچه شباهت انسان به این الگوها بیشتر شود، در واقع به خداوند شبیه تر و نزدیک تر شده است.
شببه شدن به الله، بخاطر الگو گیری از پیامبر، وظیفه اصلی و هدف نهایی است که قرآن برای ما تعیین کرده است و برای شبیه شدن به اهل بیت(علیهم السلام) ، باید همراه و هم قدم با آنان زندگی کنیم. برای همین است که معصوم(علیهم السلام) فرمود: من تشبه بقوم فهو منهم؛ هرکس به قومی شبیه شود، از همان قوم محسوب می شود».
هیچ عملی از ما ، مانند عبادت کردن، عالم بودن، اعمال خیر و ثواب، باعث همراهی ما با اهل بیت(علیهم السلام) نمی شود، مگر آنکه بعد از انجام این اعمال، به آل پیامبر شبیه تر شویم.
خداوند در وجود و فطرت ما، عشق به شبیه شدن به خدا را قرار داده است. همه انسان ها، چه خوب و چه بد، مسیر دنیا تا آخرت را طی می کنند. اما انسان های خوب ، طبق فرمولهای خدا پیش می روند، و انسان های بد، با فرمولهای جهل و طبیعت گرایی حرکت می کنند.
اگر مسیری که ما برای شبیه شدن به الله طی می کنیم، توام با عشق باشد، مسیری می شود شیرین، جذاب، پرهیجان و توام با شادی و آرامش. این که قرآن کریم می فرماید:«کل حزب بما لدیهم فرحون؛ هر گروهی به آنچه که دارند،دل خوشند»، به همین معنی است.
ما به خاطر چه چیزی به عنوان یک شیعه و فرزند امام زمان(علیه السلام) دل خوشیم؟ چرا شاد و دل خوش نیستیم که فرزند فاطمه زهرا(علیها السلام) و امام زمان(علیه السلام) هستیم؟ چرا باید مسیر تکامل را که هدف نهایی خلقت انسان است؛ اینقدر کند و بی حوصله طی کنیم؟ چرا شوق این مسیر را نداریم؟
️چرا برای امور دنیایی این همه وقت صرف می کنیم، ولی برای ابدیت و آخرت اینقدر کسل و بی حوصله ایم؟
جواب فقط یک چیز است.
" ما عشق نداریم" ....

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 126 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 19:21

Red faceفیلم/واکنش روحانی به شعارهای اعتراضی مردم!


رئیس جمهور در پاسخ به شعار جمعی از مردم کرمانشاه در زمینه بیکاری در کشور که منجر به قطع سخنرانی او شد، گفت: با این شعار‌ها کارها درست نمی‌شود!

امضای samsung فدای سید علی


ویرایش توسط samsung : امروز در ساعت 11:19

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 124 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 19:21

قدیمی امروز, 11:22   #1

حق آب و گل داره

 
samsung آواتار ها
 

تاریخ عضویت: Feb 2016

محل سکونت: تهران

نوشته ها: 1,855
Thanks: 3,521
Thanked 719 Times in 571 Posts

Red faceدانلود آهنگ جدید و زیبای حامد زمانی به نام هفت تیر


متن آهنگ حامد زمانی به نام هفت تیر

یه دنیایی رو ما می خواییم بسازیم که کودک گرسنه ای نداره
یه دنیایی که یه نفر نتونه رو شونه ی بقیه پا بزاره
یه دنیایی رو ما می خواییم بسازیم که هر نمازش یه درو وا کنه
که عارفش تو خنده ی یتیما تو ذوقه ها خدا رو پیدا کنه
دین داری آسونه تا رو زبونه یه امتحان از هممون بگیرین تا ببینم کی مرده و می مونه
♫♫♫
بیا ببین چه ضربه هایی خوردیم از چپ و راست برای بار چندم
نو کیسه ها چه برجایی که ساختن روی خرابه ی امید مردم
حرفاتو انگار واسه ی ماها نه واسه یه ملت دیگه نوشتی
وای ببین چه خبره جهنم دین اگه حرفای توئه بهشتی
با وعده ها مردمو بازی دادن راه شهیدا رو کجا کشوندن
زدن زمین حرف بزرگترا رو دل همه دلسوزا رو سوزوندن
دل همه دلسوزا رو سوزوندن
دین داری آسونه تا رو زبونه یه امتحان از هممون بگیرین تا ببینم کی مرده و می مونه
♫♫♫
توی مسیر سلطه و تکاسر فرعون و قارون به هم رسیدن
ببین که دشمنای عدل علی شمشیرا رو از روبرو کشیدن
نیستی ببینی آقا زاده ها پا روی حرفات میزارن چه راحت
عین تجارت دیانت انگار یارای غار زدن تو کار غارت
یه هفت تیره هفت تا تیر که باید گذاشت رو اشرافیت لعنتی
اگر چه خیلی سخته پیدا کنین خط تو تقویمای خط خطی
خط تو تقویمای خط خطی


امضای samsung فدای سید علی
samsung آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 213 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 19:21

در تماس تلفنی "کمیسیون ماده۱۰ طرح حذف یارانه‌ نقدی خانواده‌های غیرنیازمند" با برخی سرپرستان خانوار اعلام شد، طبق مصوبه مجلس فقط خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، آسیب پذیر و دارای بیمار لاعلاج باید یارانه بگیرند و یارانه بقیه حذف می شود.

گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم حاکی است، اخیراً در تماس تلفنی از "کمیسیون ماده 10 طرح حذف یارانه های نقدی خانواده های غیر نیازمند" به برخی سرپرستان خانوار اعلام شده است، طبق مصوبه مجلس یارانه همه مردم غیر از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، خانوارهای آسیب پذیر و افرادی که بیماران لاعلاج در خانواده خود دارند، یارانه بقیه مردم حذف می شود.
در این تماسهای تلفنی با تاکید بر اینکه مکالمه ضبط می شود، جهت احراز هویت، نام و نام خانوادگی، کد ملی و آدرس محل سکونت پرسیده و از سرپرست خانوار سوال می شود که آیا ملک مسکونی و یا بیمار لاعلاج در خانواده دارد یا خیر؟
در یکی از این تماس ها، سرپرست خانوار از مسئول مربوطه سوال کرده که با این وضعیت، یارانه حداقل 65 میلیون نفر باید حذف شود که مسئول مربوطه این موضوع را هم تایید کرد.
فایل صوتی برخی از این مکالمات در اختیار خبرگزاری تسنیم وجود دارد.
مصوبه مجلس حذف یارانه چه کسانی را در بر می گیرد؟
به گزارش خبرگزاری تسنیم، پرونده حذف یارانه بگیران پُردرآمد که پس از آغاز فعالیت دولت یازدهم مجدداً گشوده شد، در سال 94 علیرغم مصوبه مجلس برای حذف یارانه 6 میلیون ثروتمند به ثمر نرسید و مجلس برای سال 95 دولت را مکلف به حذف یارانه 24 میلیون ثروتمند کرد ولی این بار شرایطی را برای حذف یارانه ها اعلام کرد.
در بند الحاقی 1 تبصره 14 قانون بودجه 95 کل کشور، دولت موظف شده است در سال 1395 یارانه نقدی سرپرست خانوار اقشار زیر را حذف نماید:
1 ــ کلیه تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد سالانه آنها حداقل 350 میلیون ریال باشد.
2 ــ نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قضات و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی دولتی و غیردولتی، پزشکان و دندانپزشکان.
3ــ کلیه کارکنان دولت و قوای سه‌گانه و شهرداری‌ها و کلیه مؤسسات عمومی و مؤسسات عمومی غیردولتی و کلیه کارکنان نیروهای مسلح و بازنشستگان کشوری و لشکری و کلیه حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران مشمول تأمین اجتماعی و همه دریافت‌کنندگان حقوق و مستمری بخش دولتی و غیردولتی که دریافتی سالانه آنها بیش از 350 میلیون ریال باشد.
4ــ کلیه مدیران و اعضای هیأت مدیره و بازرسان شرکت‌های دولتی و غیردولتی و وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیردولتی و کلیه مدیران و اعضای هیأت مدیره و رؤسا و معاونان مناطق و شعب بانک‌ها و بیمه‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و کلیه کارکنان اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی که دریافتی سالانه آنها بیش از 350 میلیون ریال باشد.
5 ــ کلیه ایرانیان مقیم خارج کشور.
6 ــ کلیه اشخاصی که در سه دهک بالای درآمدی کشور هستند و در موارد فوق ذکر نشده‌اند.
مسئولان دولت یازدهم پیش از این با مصوبه مجلس مخالفت کرده بود. نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت پیش از این تصریح کرده بود: "حذف یارانه کارمند تهرانی با ماهی 3 میلیون درآمد انصاف نیست و دولت نمی‌تواند یارانه 24 میلیون نفر را حذف کند."
مخالفت با حذف یارانه 24 میلیون ثروتمند ادامه داشت تا اینکه ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه 11 تیر ماه سال جاری از جلسه خود با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به‌منظور بررسی نحوه اجرای قانون حذف 24میلیون نفر پُردرآمد از دریافت یارانه خبر داد.
در حالی یارانه تیر ماه شب گذشته واریز شد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز طی اطلاعیه ای در خصوص نحوه ثبت اعتراض حذف شدگان از یارانه نقدی اعلام کرد آن دسته از خانوارهایی که یارانه آنها در تیرماه سال جاری حذف گردیده است در صورت تمایل به ثبت اعتراض خود از روز چهارشنبه 30 تیرماه 1395 صرفا" به سامانه www.yaraneh10.ir مراجعه فرمایند.

- - , .
.

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 132 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 17:27

فلز به‌جای پلاستیک: این مهم‌ترین تغییری است که در گوشی‌های جدید سری j سامسونگ به چشم می‌خورد. نسخه جدید J5 با تغییراتی در جنس بدنه حس یک گوشی میان رده باکیفیت را به کاربر القا می‌کند. با ما باشید تا ببینیم J5 2016 می‌تواند جایگزین خوبی برای یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های سامسونگ باشد؟

محصولات مورد بحث

[فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]


گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت طرفداران زیادی دارند همه برندهای سعی دارند نمایندگانی در این رده از بازار داشته باشند Galaxy J5 یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های میان رده سامسونگ در سال گذشته بود و به نظر می‌رسد J5 2016 با ویژگی‌های به‌روزتر، جایگزین مناسبی برای J5 باشد.


طراحی

استفاده از فریم فلزی با لبه‌های پولیش داده شده و قاب پشتی خوش ساخت باعث شده تا این گوشی ظاهر آبرومندانه‌تری نسبت به نسل قبلی داشته باشد. دور تا دور گوشی را فریم فلزی محافظت می‌کند تراش این فریم فلزی تقریبا به فریم فلزی S6 شباهت دارد. همین فریم فلزی حدود 13 گرم J5 2016 را سنگین‌تر از J5 کرده است. در سمت چپ کلیدهای تنظیم صدا و در سمت راست کلید پاور قرار دارند جنس این کلیدها هم قابل قبول است و به‌راحتی خراب نمی‌شوند. لبه پایینی هم محل استقرار پورت میکرو یو اس بی و جک 3.5 میلی‌متری است. قاب پشتی گوشی پلاستیکی و قابل باز شدن است پشت قاب پلاستیکی چیپ NFC چسبانده شده است. برای دسترسی به جایگاه سیم کارت و کارت حافظه باید قاب را بازکنید. با برداشتن قاب دو جایگاه سیم کارت میکرو به همراه درگاه کارت حافظه مشاهده می‌شود. قاب جلوی گوشی شامل صفحه نمایش و سنسورهاست؛ مانند J5 یک فلاش کوچک نیز در کنار دوربین دوم مشاهده می‌شود. خوشبختانه گوشی باوجود صفحه نمایش 5.2 اینچی خوش دست است و حس یک گوشی شیک و لوکس را به کاربر القا می‌کند.
گالری تصاویر (8 تصویر )

پردازنده

سامسونگ تغییری در چیپ ست J5 نداده و J5 2016 را با همان چیپ ست Snapdragon 410 روانه بازار کرده است. در عوض شاهد 2 گیگابایت حافظه RAM به‌جای 1.5 گیگابایت هستیم. بااینکه پردازنده کمی قدیمی است اما تقریبا از عهده انجام تمام کارها به‌خوبی بر می‌آید و چندین برنامه را به‌صورت هم‌زمان به‌خوبی پردازش می‌کند. J5 2016 بازی‌های با گرافیک معمولی مانند Temple Run و Candy Crush را به‌راحتی اجرا می‌کند اما در مورد بازی‌هایی که گرافیک سنگین دارند مانند Asphalt 8 کمی با مشکل مواجه می‌شود. در واقع باید در تنظیمات گرافیک بازی حالت مدیوم را انتخاب کنید تا شاهد لگ و کندی فریم‌ها نباشید. بازی Dead trigger 2 به‌راحتی روی گوشی نصب و اجرا شد. J52016 مجهز به دو گیگابایت حافظه RAM است که در بیشتر مواقع حدود 980 مگابایت حافظه RAM آزاد را در اختیار دارید البته اگر تمام نرم افزارهای شما بسته باشد. در مورد گرما هم بهتر است چیزی نگوییم چراکه در مدت استفاده از دستگاه گرمایی حس نکردیم.
نرم افزار

J5 2016 به اندروید نسخه 6 (مارشمالو) مجهز است که در حال حاضر و تا قبل از عرضه رسمی اندروید نسخه نوقا آخرین نسخه به‌حساب می‌آید. برای این گوشی هم رابط کاربری تاچ ویز در نظر گرفته شده است. این نسخه از تاچ وایز مشابه همانی است که در گوشی‌های S7 و S7edge وجود دارد.


در این گوشی هم می‌توانید از تم‌ها برای تغییر ظاهر منوها و آیکون‌ها استفاده کنید. چندین نرم افزار از پیش نصب شده هم روی گوشی موجود است که شاید نرم افزارهای آفیس از همه آن‌ها کاربردی‌تر باشد. اگر از این نرم افزارها خوشتان نیامد می‌توانید آن‌ها را غیرفعال کنید. از 16 گیگابایت حافظه داخلی حدود 9.66 گیگابایت آزاد است. اگر به حافظه بیشتر از این نیاز دارید می‌توانید تا 128 گیگابایت کارت حافظه به گوشی اضافه کنید.
دوربین‌ها

J5 2016 مجهز به دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین دوم 5 مگاپیکسلی است. رزولوشن این دوربین‌ها با نسل قبلی تفاوتی ندارد اما باید ببینیم میزان نور و رنگ‌ها بهبود داشته‌اند یا خیر؛ مانند گوشی‌های پرچم دار سامسونگ با دو بار فشردن کلید Home به دوربین آماده عکاسی و فیلم‌برداری می‌شود.



تنظیمات زیادی در منوی تنظیمات موجود نیست حتی حالت HDR نیز برای دوربین وجود ندارد. می‌توانید از بین مود های مختلف (حالت اتوماتیک، حالت حرفه‌ای، حالت پانوراما، سوژه‌های متحرک، عکاسی پشت سرهم و حالت چهره روتوش شده) یکی را انتخاب کنید.

دوربین اصلی همانی است که در J5 استفاده شده بود و تفاوتی در تصاویر این دو مشاهده نمی‌شود. بهتر است عکس‌هایی که می‌گیرید در نور طبیعی باشند و البته نور خورشید پشت سر شما باشد زیرا در غیر این صورت هاله‌ای از نور در بالای سوژه شما مشاهده می‌شود؛ اما دوربین دوم نسبت به نسل قبلی بهتر شده است در واقع میزان گشودگی دیافراگم آن 1.9 است و نور بیشتری به تصاویر می‌رسد اما در عمل تصاویر در نور طبیعی و روز کیفیت خوبی دارند اما هنگام بزرگنمایی روی تصویر متوجه نویز خواهید شد. در نور کم هم حتی باوجود فلاش اختصاصی که برای این دوربین تعبیه شده است تصاویر کمی تار و رنگ‌ها اشباعیت کمی دارند. در مجموع نباید انتظاری که از دوربین گوشی‌های پرچم دار دارید از این دوربین هم داشته باشید. بهتر است روی دوربین گوشی فقط برای عکس‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید حساب کنید. دوربین می‌تواند باکیفیت 1080p یا همان Full HD با 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند. کیفیت فیلم‌ها قابل قبول است اما در برخی از مواقع شاهد تیره شدن بخشی از فیلم هستیم.

نمونه عکس در حالت عادی و زوم صد در صد


نمونه عکس در حالت ماکرو

نمونه عکس در حالت پانوراما

نمونه عکس در حالت سلفی


صفحه نمایش

گوشی‌های سامسونگ با صفحه نمایش‌های Super AMOLED شناخته شده هستند. J5 2016 نیز مجهز به این نوع صفحه نمایش است. نسبت به نسل قبلی این صفحه نمایش 0.2 اینچ بزرگ‌تر شده و نسبت صفحه نمایش به بدنه نیز بیشتر است اما رزولوشن آن تغییری نکرده است. در تنظیمات صفحه نمایش می‌توانید حالت‌های مختلف نمایش رنگ‌ها را خودتان انتخاب کنید. به‌صورت پیش فرض روی حالت Adaptable display قرار دارد و اگر دوست دارید رنگ‌ها طبیعی‌تر نمایش داده شوند حالت Basic را انتخاب کنید. یکی از تنظیمات خوب برای صفحه نمایش ویژگی outdoor است که 15 دقیقه نور صفحه نمایش را بیشتر می‌کند. این ویژگی هنگام استفاده از گوشی در محیط‌های خارج از منزل کارایی دارد و خوانایی صفحه نمایش را بیشتر می‌کند.



قابلیت‌های ارتباطی

J5 2016 در دو مدل دو سیم کارت و تک سیم کارت موجود است. Wi-Fi تنها از استانداردهای b/g/n پشتیبانی می‌کند و استاندارد Wi-Fi ac موجود نیست. خوشبختانه پورت Micro USB از قابلیت OTG پشتیبانی می‌کند و می‌توانید فلش و حافظه خارجی را به گوشی متصل کنید. شاید بهتر بود مانند هوآوی که در گوشی‌های میان رده‌اش حسگر اثر انگشت قرار می‌دهد سامسونگ هم برای این گوشی حسگر اثر انگشت تعبیه می‌کرد. اسپیکر مونویی که در پشت گوشی کنار دوربین قرار دارد صدایی راضی کننده برای کاربر به ارمغان می‌آورد اما هنگامی‌که گوشی را روی میز قرار دهید کمی صدا بم می‌شود.
باتری

در قسمت باتری شاهد ارتقای 500 میلی آمپری نسبت به J5 معمولی هستیم. این باتری بزرگ حدود یک ساعت و بیست دقیقه برای شارژ کامل زمان نیاز دارد. اگر از Wifi استفاده نکنید و میزان روشنایی صفحه نمایش را روی حداقل قرار دهید حدودا 26 ساعت و 40 دقیقه می‌توانید گوشی را روشن نگه دارید. با روشن کردن WiFi و جستجو در اینترنت این مدت زمان به حدود 11 ساعت می‌رسد. زمانی که روشنایی صفحه نمایش را در حالت حداکثر قرار دهید تا حدود 7 ساعت می‌توانید از گوشی استفاده کنید.اگر اهل بازی هستید باید بگوییم 30 دقیقه بازی Asphalt حدود 10 درصد از شارژ گوشی را کم می‌کند.


نظر نهایی

اگر شک دارید که بین J5 و J5 2016 کدام را انتخاب کنید ما قطعا به شما J5 2016 را پیشنهاد می‌کنیم. بدنه فلزی و باتری قدرتمند به همراه پشتیبانی از شبکه 4G و البته اندروید به‌روز گزینه‌هایی است که می‌تواند این گوشی را به یک انتخاب ارزان و کارآمد برای شما تبدیل کند. در طرف دیگر قضیه بحث قیمت وجود دارد. اگر نمی‌خواهید هزینه‌ای بیشتر از حدود پانصد هزار تومان برای یک گوشی میان رده بپردازید [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] گزینه‌ای خوب است که تقریبا امکانات مشابهی با نسخه 2016 دارد اما باید قید بدنه فلزی و اندروید به‌روز را بزنید؛ اما اگر انتخابتان نسخه 2016 است گزینه‌های خرید بیشتر می‌شوند؛ مثلا می‌توانید از برند هوآوی [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] و یا [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] را انتخاب کنید.

- - , .
.

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 120 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 17:27

تصویر: http://roshangari.ir/files/styles/front_video/public/videos/thumb/5890/1395/04//2743347237602.jpg?itok=5Y78srjv افشاگری بی سابقه «ثریا» از... کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 129 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 17:27

کلیپ تصویری | توجه به خدا با کمک موسیقی! یک استاد موسیقی به من می‌گفتش که حاجی زیاد سخت نگیرید با موسیقی. گفتم حالا ما که کاری نداریم. گفت نه، یعنی بالاخره موسیقی خیلی مهم است دیگر، من پیش‌بینی می‌کنم در آینده در مساجد هم از اُرگ استفاده کنند و موسیقی و اینها، همین‌جوری که در کلیساها استفاده می‌کنند.
متن کلیپ:
خیلی خدا خودش جذاب است و اوج جذابیتش در این است که ندیدنی است، نشنیدنی است، کشف‌کردنی است، باید کشفش کنی، باید وقت بگذاری از دیگران، منصرف بشوی به سوی او.
یک استاد موسیقی به من می‌گفتش که حاجی زیاد سخت نگیرید با موسیقی. گفتم حالا ما که کاری نداریم. گفت نه، یعنی بالاخره موسیقی خیلی مهم است دیگر، من پیش‌بینی می‌کنم در آینده در مساجد هم از اُرگ استفاده کنند و موسیقی و اینها، همین‌جوری که در کلیساها استفاده می‌کنند.
گفتم چرا در مساجد استفاده کنند؟ گفت بعضی از موسیقی‌ها هست دل‌کش است و دل‌نواز است، معنوی است، عرفانی است، دل‌ها را به سمت خدا می‌برد. گفتم مشکل اینجاست که شما یک نکته‌ای را بهش توجه نمی‌کنی. گفت چیه؟ گفتم این است که خدا می‌خواهد تو بدون کمک بهش توجه پیدا کنی. گفت چه اشکالی دارد؟ گفتم اشکالش این است که نمازشب گذاشته، گفته آن‌‌موقع دیگر مداح و سخنران و روضه‌خوان نباید بیایند کمکت کنند ها! آن‌موقع خودت باید باشی‌ها، نوار نگذاری، نوار مناجات نگذاری، خودت باید باشد، جماعت هم نمی‌خواهد برو تنهایی بیا.
یک نفر فقط با سخنرانی بخواهد دلش به سمت خدا برود این غلط است، یک نفر فقط بخواهد با جلسۀ مناجات عمومی دلش به سمت خدا برود این غلط است. می‌فرماید مناجات عمومی به جای خودش، مناجات خصوصی‌اش هم داشته باشد، «واعظاً لنفسه» هم داشته باشد، خودت خودت را موعظه کن.

- - , .
.

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 127 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 14:54

کلیپ تصویری | مدیران شکم‌پُر!متن کلیپ:

مدیران دوجور هستند، ماهی دیدید می‌گویند ماهین شکم‌پُر، ماهی شکم‌خالی؟ مدیران هم دوجور هستند، مدیر شکم‌پر، مدیر شکم‌خالی. مدیر شکم‌پر آنی است که می‌گوید من اول شکمم پر بشود بعد کار بکنم. ننگ بر مدیرانی که اول باید شکم خودشان را پر بکنند بعد کار بکنند، ننگ بر مدیرانی که تا شکم‌شان پر نشود خدمت نمی‌کنند.
مدیر شکم‌خالی به یک عشق دیگری کار می‌کند. نه اینکه بگویم مدیر گدا گرسنه، نه! مدیر هم حقوقش را بگیرد مثل بقیه، البته نه دویست میلیون تومان! همین حقوق معمولی.
امیرالمؤمنین علی(ع) مدیر شکم‌‌خالی بود. چمران وقتی یتیم‌خانه‌ای را در لبنان دایر کرده بود، در آن فضا به خانم خودش می‌گوید ما غذایی را من‌بعد می‌خوریم که این یتیم‌ها می‌خورند. خانمش می‌گوید یک وقت مادر من یک غذای گرم و خوبی را پخته بود برای من و مصطفی. مصطفی دیروقت آمد خانه. بهش گفتم که بیا این غذا را بخور. آمد بنشیند بخورد برگشت از من پرسید که آیا بچه‌ها هم از همین غذا خوردند؟ من به چمران گفتم نه، بچه‌ها غذای یتیم‌خانه‌ای را که داشتند دایر می‌کردند، پولش را از این‌طرف و آن‌طرف جور می‌کردند غذای آنجا را خوردند، این غذا را مادرم پخته برای شما، شما بنشین بخور. می‌گوید چمران با تمام گرسنگی‌ای که داشت و ولعی که داشت برای خوردن این غذا، غذا را گذاشت کنار و گفت نه! ما که قرار گذاشتیم فقط غذایی را بخوریم که بچه‌ها بخورند.
خانم چمران می‌گوید که من بهش گفتم بچه‌ها که الآن خواب هستند! شما که همیشه رعایت می‌کنی، حالا این‌دفعه مادر من غذا درست کرده، بخور دیگر! می‌گوید چمران شروع کرد اشک ریختن. گفت بچه‌ها خواب هستند، خدای بچه‌ها که بیدار است که.
این در کلمات حضرت امام کمتر به چشم می‌خورد اسم خاص ببرند و او را اسوه قرار بدهند. فرمود مثل چمران بمیرید.

- - , .
.

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 125 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 14:54

می توان چنین ادعا کرد که در حالی که ما در تهران از ناموفق بودن کودتا سخن می‌گویم هنوز بخش قابل توجهی از ملت ترکیه فکر می‌کنند که کودتا با موفقیت انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم، مسعود صدرمحمدی مدیر سایت ترکی خبرگزاری تسنیم در تحلیلی راجع به کودتای شب گذشته در ترکیه نوشت: با نزدیک شدن به ساعات پایانی شب با وجود آن که هنوز درگیری ها در دو شهر بزرگ استانبول و آنکارا تداوم دارد و در سایر شهرهای بزرگ نیز درگیری های پراکنده لبین نیروهای کودتاگر و ضد کودتا در گرفته است. و نخست وزیر نیروهای کودتاگر را با آغاز جنگ نیروهای ضد کودتای ارتش علیه آنها تهدید کرده است، با ادامه وضعیت موجود می توان احتمال داد که تا ساعات پایانی روز آینده غائله فیصله یابد. در این میان دو تحلیل عمده برای حوادثی که رخ داد وجود دارد که گذر زمان در مورد آنها قضاوت خواهد کرد:
1) این کودتا توسط نیروهای جریان گولن در بدنه ارتش سازماندهی شده است. این کودتا پس از آن رخ داد که هفته گذشته برای اولین بار عملیات‌های امنیتی علیه شاخه نظامی این جریان انجام شد. در دو سال گذشته هیچ هفته‌ای بدون عملیات علیه نیروهای این جریان در ساختار قضایی و اطلاعاتی ترکیه وجود نداشته است و صدها نفر به جرم همکاری با جریانی زیرزمینی در درون دولت دستگیر شده بودند. اما برای نخستین بار در هفته گذشته تعدادی از افسران ارتش تحت بازداشت قرار گرفتند. این عملیات جریان را متوجه جدیت دولت در برخورد با خود کرد و جریان را بر آن داشت تا با پیش چشم گرفتن تمام ریسک‌های پیروزی یا شکست کودتای خود دست به کار شود. در واقع جریان نظامی گولن متوجه شده است که با کودتا یا بدون کودتا در هر حال سرکوب و ریشه کن خواهد شد. بنابراین طی یک اقدام متهورانه دست به کودتای این شب زدند. اگر در نظر داشته باشیم که تا چند روز دیگر شورای عالی نظامی در ستاد کلاً نیروهای مسلح قرار بود که تشکیل شود و در این شورا با توجه به تحرکات هفته گذشته بی شک علیه جریان کشف شده گولن در ارتش تصمیماتی قرار بود که اتخاذ شود.
جریان گولن در ارتش در شکل یک هسته مخفیانه با نام "کمیته صلح در جهان" در حال مدیریت اوضاع بود که بر اساس نظریه اول در مورد این کودتا توسط این هسته طراحی، مدیریت و اجرا شده است. مشکل اصلی این هسته پایین بودن درجات نظامی این افراد از سطح عالی ژنرالی بود که با توجه به این مساله بسیاری از کارشناسان نظامی و امنیتی معتقد بودند که در کوتاه مدت امکان کودتای فراگیر توسط گولنی‌ها در ارتش وجود ندارد و آنها در بدترین حالت می‌توانند خرابکاری انجام دهند. افرادی که این اقدامات را یک کودتای واقعی اما ناموفق – تا این مرحله – می‌دانند اقدام بسیار ماهرانه رسانه‌ای و روانی این گروه را دلیلی بر مدعای خود می‌دانند. تیم کودتا کننده در اولین اقدام تلویزیون دولتی را تسخیر کرده و از این طریق با ایجاد رعب در کشور وارد فاز مدیریت صحنه رد کشور شده است. در ادامه با در دست گرفتن ساختمان‌های مدیریت شبکه‌های خصوصی و پخش ماهواره‌ای شبکه‌های بخش قابل توجهی از کشور ار از مشاهده تلویزون محروم کرده و اینترنت را نیز قطع کرده است.
در واقع می توان چنین ادعا کرد که در حالی که ما در تهران از ناموفق بودن کودتا سخن می‌گویم هنوز بخش قابل توجهی از ملت ترکیه فکر می‌کنند که کودتا با موفقیت انجام شده است. از سوی دیگر وقتی در نظر داشته باشیم که ژاندارمری شاخه دوم این کودتا در کل کشور آماده اجرای امر بوده است و نقطه مزیت این نیرو گستردگی آن در سراسر کشور و تسلط بر تمام جاده‌های بین شهرهای کشور می‌توان این فرضیه را تقویت کرد.
2) دومین فرضیه بر آن است که این کودتا تنها یک تئاتر سخت و سنگین از سوی اردوغان بوده است تا با استفاده زا شرایط بحرانی ایجاد شده دست به تضعیف ارتش زده و امکان کودتاهای جدی‌ای که می‌توانست در آینده گریبانگیر او شود را از بین ببرد.
این طیف اصلی‌ترین موید این نظریه را فراهم شدن امکان قدرت نمایی بیشتر برای اردوغان به عنوان یک رهبر وحدت بخش و بسیج‌گر اقشار مختلف مردم می‌دانند و معقدند که درخشانتر شدن چهره اردوغان در این مساله به عنوان یک قهرمان ملی نشان میدهد که همه ماجرا تحت نظرات او بوده است و این تنها یک بازی کثیف است.

اگرچه تنها گذر زمان و بررسی سوانح آینده نشان خواهد داد که چه دست‌هایی در پشت پرده این حادثه وجود داشته است اما با در نظر داشتن تجربه حوادث پارک گزی که اکنون پس از دو سال اسناد حمایت بنیاد سوروس از آن در دست است و می توان آن را یک کودتای رنگی علیه اردوغان ارزیابی کرد صرفِ فراهم شدن امکان خودنمایی برای اردوغان را در مورد اهداف طراحی آن مساله نمی توان کافی دانست. در واقع اگرچه در صورت موفقیت اردوغان و حزب حاکم توان اردوغان بیشتر از پیش خواهد شد اما میزان هزینه ای که اردوغان در قبال این مساله متحمل شده است بسیار بالا است. از سوی دیگر در ماه های اخیر اردوغان با طیف های مختلف ارتش وارد مراوده شده و نظر مساعد آنها برای همراهی با خود در مسایل مختلف کشور ار فراهم آورده بود و در میان مدت امکان وقوع کودتا علیه او ممتنع بود.
همچنین اگر در نظر داشته باشیم که اصلی ترین نیروهای عامل در این کودتا نیروی هوایی و ژاندارمری (یعنی نیروهای تحت نفوذ گولن) بوده اند و نه نیروی زمینی که تا کنون همواره وظیفه اصلی کودتاها را برعهده داشته است احتمال صدق گزاره عاملیت جریان گولن بیشتر محتمل است.
در صورت موفقیت کامل ارتش، امنیت و دولت در سرکوب این کودتا و دستگیری تمام عوامل آن می‌توان ادعا کرد که اردوغان در برابر یک خطر بزرگتر با یک خطر کوچک روبرو شد و به گفته خودش این حادثه یک لطف الهی بوده است.
آمار کشتگان و زخمی‌ها هر لحظه در حال افزایش است و نیروی های ضدکودتا که نیروهای زمینی و زرهی ارتش هستند وارد شهرها می‌شوند.
این کودتا ضربه‌ای سخت بر پیکره ملی ترکیه خواهد بود.

- - , .
.

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 131 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 14:54

قدیمی دیروز, 23:05   #7

اگه نباشه جاش خالی می مونه

 
**فاطمه** آواتار ها
 

تاریخ عضویت: Jun 2015

محل سکونت: بندر انزلی

نوشته ها: 194
Thanks: 650
Thanked 265 Times in 182 Posts

پیش فرض



امضای **فاطمه** همه این سالها ، به من میگفتند پدر از ما دور است…

میگفتند به ماموریتی طولانی رفته…

و منِ ساده که نمی فهمیدم. وقتی می گویند کسی دور است

یعنی چقدر دور است…

**فاطمه** آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول

- - , .
.

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 138 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 5:08

مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که کاهش ۲۰ درصدی تعرفه استفاده آزاد از اینترنت موبایل را به همراه دارد، به اپراتورهای ارتباطی ابلاغ شد.

در سال‌های اخیر اینترنت نسل سوم و چهارم در ایران گسترش زیادی پیدا کرده است. حالا به نظر می‌رسد در کنار توسعه نسل سوم و چهارم و طبق مصوبه اخیر رگولاتوری، نرخ اینترنت موبایل ۲۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.
به گزارش جی اس ام و به نقل از خبرگزاری مهر، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ماه گذشته در قالب بسته تعرفه ای، نرخ های جدیدی را برای خدمات ارتباطی کشور شامل اینترنت، تلفن ثابت و موبایل مصوب کرد. این مصوبه هم اکنون به شرکتهای ارتباطی و اپراتورهای مخابراتی ابلاغ شده است که از اول مردادماه لازم الاجرا می شود.

صادق عباسی شاهکوه معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه رگولاتوری با اعلام ابلاغ مصوبه های جلسه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره تغییر تعرفه‌های پهنای باند اینترنت بین‌الملل زیرساخت، هزینه انتقال در شبکه ارتباطات زیرساخت و دسترسی به خدمات ثابت و سیار، گفت: به موازات اجرای مصوبه ۲۱۴ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مبنی بر ایجاد مراکز تبادل داده (IXP) در درگاههای بین‌المللی توسط شرکت ارتباطات زیرساخت که یکی از گامهای مهم در پیاده‌سازی الزامات شبکه ملی اطلاعات است، تعرفه‌های بخش انتقال و دسترسی بازنگری شد.
وی با اشاره به اینکه هدف اصلی از تغییر تعرفه‌ها در این بخش، بهره‌مندی کاربران نهائی از سرعت و کیفیت بهتر به ویژه در دسترسی به ترافیک داخلی بوده است، افزود: با ابلاغ و اجرای مصوبه‌های جلسه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه دسترسی به اینترنت ثابت بین ۱۶ تا ۳۰ درصد و تعرفه آزاد استفاده از دیتای موبایل ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.
عباسی شاهکوه تصریح کرد: با توجه به ایجاد مراکز تبادل داده (IXP)، با تغییر و ابلاغ تعرفه‌ها، زمینه برای توسعه خدمات و محتوای داخلی بیشتر از قبل فراهم شده و براساس چارچوب تعیین شده، تعرفه دسترسی به ترافیک داخلی کاهش بسیار بیشتری خواهد داشت.
معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه رگولاتوری، تعیین جایگاه شرکت ارتباطات زیرساخت در حوزه عمده‌فروشی پهنای باند و واگذاری خرده‌فروشی خدمات به سایر شرکتها، ترغیب به فراهم کردن لایه انتقال شبکه برای تضمین کیفیت نهایی سرویس و تغییر گام به گام روش فروش حجمی اینترنت در سرویس ثابت به روش غیرحجمی را از رویکردهای موثر در تصویب و ابلاغ مصوبه‌های جلسه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عنوان کرد.
به گزارش مهر، طبق این مصوبه، سقف تعرفه دیتا برای مشترکان دائمی موبایل به ازای هر کیلو بایت استفاده از اینترنت از نیم (۰.۵) به ۰.۴ ریال کاهش یافت.
[فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]

- - , .
.

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 121 تاريخ : پنجشنبه 24 تير 1395 ساعت: 12:53

چند وقتی است که زمزمه‌هایی درباره اجرای طرح ترابردپذیری یا همان تعویض اپراتور بدون تغییر در شماره خط شنیده می‌شود و اجرای این طرح از دیروز به‌صورت آزمایشی رسما کلید خورد؛ اما اگر بخواهیم اپراتورمان را تعویض کنیم چه کارهایی باید انجام دهیم؟

برای این کار تنها کافی است بسته به خط مقصدتان یکی از سایت‌های زیر را انتخاب کنید.
همراه اول

اگر هم اکنون مشترک خط ایرانسل یا رایتل هستید و می‌خواهید به شبکه همراه اول مهاجرت کنید، به آدرس [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] بروید و شماره رایتل یا ایرانسل خود را وارد کنید. در صفحه بازشده باکسی برای ورود به پورتال ترابرد وجود دارد که داخل آن کادری برای وارد کردن شماره ایرانسل یا رایتل دیده می‌شود. کسانی که تقاضای ورود به همراه اول دارند، برای مشاهده اطلاعات سرویس ترابرد به این اپراتور باید شماره‌شان در اپراتورهای دیگر را وارد کنند و رمز عبور را از طریق پیامک دریافت کنند.
بعد از دریافت رمز عبور یک‌بار مصرف وارد صفحه‌ای می‌شوید که درخواست ترابرد آنلاین می‌کند؛ به این شکل که فرمی برای تکمیل اطلاعات حقیقی مربوط به مالک سیم‌کارت در نظر گرفته شده است.
پایین صفحه نیز باکس‌های مجزایی برای معرفی خدمات اپراتور اول در نظر گرفته شده است.
در بخش دیگری نیز به متقاضیان ترابرد گفته شده که بعد از تکمیل فرم و ثبت درخواست، پیامکی برای اخذ تایید از طرف رگولاتوری برای آنها ارسال خواهد شد که پس از تایید آن، ترابرد مشترکان اعتباری و دائمی به ترتیب ظرف حداکثر ۳ و ۵ روز کاری انجام می‌شود.


ایرانسل

برای مهاجرت از رایتل و همراه اول به ایرانسل به آدرس [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] مراجعه کنید و فرم مربوط را پر کنید. پس از آن باید به یکی از دفاتر ایرانسل مراجعه کنید و با ارائه کارت ملی سیم کارت خود را تحویل بگیرید.


رایتل

فرایند تغییر اپراتور از همراه اول و ایرانسل به رایتل هم به صورت زیر است:
درخواست ترابرد به رایتل به صورت الکترونیکی ([فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] ) یا حضوری (تکمیل فرم درخواست ترابرد)
پاسخ به پیامک تایید ترابردپذیری ظرف مدت تعیین‌شده
دریافت شناسه ترابرد، درصورت احراز شرایط لازم برای ترابرد
پرداخت صورتحساب به‌روز مشترکان دائمی در مدت تعیین‌شده
پاسخ به پیامک تایید فعالسازی شبکه رایتل
پایان فرایند ترابردپذیری و آغاز بهره‌مندی مشترک از خدمات اپراتور رایتل


به یاد داشته باشید هر مشترک برای هر شماره تلفن همراه، صرفا دوبار در سال امکان ترابرد دارد.

امکان ترابرد صرفا پس از گذشت 3 ماه از زمان فعالسازی سیم کارت در اپراتور پایه وجود دارد.

- - , .
.

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 123 تاريخ : پنجشنبه 24 تير 1395 ساعت: 12:53

تصویر: http://roshangari.ir/files/styles/slider_front/public/videos/thumb/17736/1395/04//2143282237078.png?itok=RrIVuT4F عفت مرعشی ٨١ ساله، همسر... کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 131 تاريخ : چهارشنبه 23 تير 1395 ساعت: 18:33

مهدکودک نباید تنها محل نگهداری کودکانی باشد که مادرانشان شاغلند/ مهدکودک‌ها باید تعریف جدیدی پیدا کنند!
استاد پناهیان:
یکی از کارهایی که به ارتقاء سطح زندگی ما کمک کند این است که مهد کودک‌ها را در کنار مساجد بسازیم.
امروز مهد کودک‌های ما زیر نظر بهزیستی است، در حالیکه ماموریت بهزیستی غالبا مربوط به برخی اقشار آسیب پذیر است و مهدکودک‌ها بیشتر متناسب با مأموریت آموزش و پرورش و مساجد است. آیا این درست است بچه‌های ما که در آغاز طراوت زندگی خود هستند، با افراد آسیب‌دیده، هر دو توسط یک سازمان مدیریت شوند؟!
از سوی دیگر چرا نباید مهدکودک‌های خود را در کنار مساجد قرار دهیم که پدر و مادر وقتی می‌خواهند دنبال کار خود بروند، فرزندان خود را در محلی که مجاور مسجد است، قرار دهند؟ می‌دانید اگر نسل آیندۀ این جامعه در کنار فضای نورانی مساجد تربیت شوند چه آثار و برکاتی خواهد داشت؟
برخی از مادرها به خاطر اینکه نمی‌دانند بچۀ خود را به چه کسی بسپارند، نمی‌توانند به مسجد بروند و از نماز جماعت یا جلسات مختلفی که در مساجد برگزار می‌شود استفاده کنند. اگر مهد کودک‌های ما در کنار مساجد باشند، مادرها می‌توانند با خیال راحت فرزند خود را در مهد بگذارند و به مسجد بروند و از آموزش‌های معنوی لازم را بهره‌مند شوند.
اساساً مهدکودک‌ها باید تعریف جدیدی پیدا کنند و نباید تنها محل نگهداری کودکانی باشند که مادرانشان شاغلند. مهد کودک محل آموزش بازی‌های مختلف برای کودکان باشد و حتی مادران هم بتوانند در ساعاتی همراه فرزندان خود در محیط مهد باشند.
ضمن آنکه آموزش تربیت کودک به مادران می‌تواند یکی از وظایف مهم مهدکودک‌ها به حساب بیاید. با این نگاه، مهدکودک جایی برای ارائۀ مشاوره به خانواده‌ها در جهت تربیت فرزند و بهبود وضع خانواده‌ها و روابط زوجین می‌تواند باشد.
لینک خبر + صوت: [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]

- - , .
.

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 133 تاريخ : چهارشنبه 23 تير 1395 ساعت: 18:33